Send til en ven   Udskriv1/2 2012 kl. 16:17
Send til en ven

Behavioural Targeting imødekommer rekrutteringsbehov

Monster.dk har introduceret Behavioural Targeting teknologi, som skal imødekomme de danske rekrutteringsbehov samt give virksomheder mulighed for at udvide deres rekrutteringsbaser ved intelligent jobannoncering.

Af Erik Bernskov

Monster.dk er en del af monster.com, et af verdens førende karrierenetværk online, som bestræber sig på at skabe kontakt mellem virksomheder og kvalificerede medarbejdere. Career Ad Network er et af Monsters tiltag som har til hensigt at nå ud de ”passive” jobsøgere, som ikke selv søger job, men er åbne overfor nye mulighed, hvis disse skulle blive præsenteret for dem.

Indenfor teknik, IT, økonomi, naturvidenskab m.fl. er der ofte mangel på spidskompetencer, selvom udbuddet af arbejdskraft er relativt stort. Problemet ligger i, at de kompetente kandidater ofte ikke er en del af det aktive online jobmarked.

Udnyttelse af historiske data

Behavioural Targeting teknologi har fokus på analyse af historiske data, Monster Career Network cookies, ”site context” samt anden information, som Monster kan bruge til at målrette rekrutteringsannoncer på jobsites.

Lars Ingerslev, Country Manager for Monster Danmark, fortæller, at Behavioural Targeting fokuserer på ”hvem” i stedet for ”hvor” og er et forsøg på at imødekomme virksomheders behov. Fremtidens jobannonce vil nemlig, via Monsters mediepartnernetværk, kunne nå langt længere og også give adgang til mulige ”passive” kandidater, som ikke aktive på jobsites.

Kilde: FDIM.dk

Forrige12Næste

JobOgLedelse.dk • Tlf: (+45) 44 44 06 35