Nexus Interim Management var de første i Danmark
Nexus Interim Management formidler ledere og specialister til interim opgaver, når virksomheder blandt andet mangler specialistressourcer, supplement til eksisterende ledelse på projekter eller et strategisk ledelsesværktøj.
Af Amanda Højme Nielsen
Nexus blev stiftet i 2000 og var dermed den første professionelle Interim Management udbyder i Danmark. Virksomheden henvender sig til både til den private og offentlige sektor og hjælper med at løse forskellige interim opgaver, når der er behov for en specifik kompetenceprofil eller konkurrencekraft i en kortere periode fx som følge af orlov eller sygdom.
Interim Management opgaver
De opgaver som Interim Management typisk er med til at løse, er inddelt i tre kategorier: Gap management, Project management og Strategisk ledelsesværktøj.
Den førstnævnte ”lukker hullet”, når der for en kort periode mangler leder- eller specialeressourcer. Ved Project management opgaver kan Interim Management træde til som supplement til den eksisterende ledelse under et projektforløb som fx ISO-projekter, IT-projekter, flytning, generationsskifte m.v. Hvis Interim Management bruges som et strategisk ledelsesværktøj, kan organisationen tilknytte en Interim Manager løbende og efter behov.
Overblik
Det er nemt og overskueligt at finde den information, du søger om Nexus Interim Managements på deres hjemmeside: www.nexus-interim.dk
Du kan bl.a. finde ledige opgaver, nyheder samt specifikke informationer for private, offentlige og interim managers.
Relaterede nyheder
- • Let freelance formidler alle typer freelance-opgaver
- • Skelmose Consulting garanterer resultater
- • Interim- eller fastansættelse med Interim Competence
- • Interim- og fastansættelser for senior ledere
- • Cronos matcher virksomhed og leder på 10 dage
- • Firmaer og hjemmesider der formidler freelance- og interim ansættelser
Seneste nyheder
- • Mini-guide til dit LinkedIn CV
- • 5 ideer til at indlede smalltalk ved netværksarrangementer
- • Google dig selv til en bedre offentlig profil
- • Undgå 3 almindelige fejl på din LinkedIn profil
- • Genkend jobrelateret præstationsangst
- • Skab en personlig LinkedIn rutine
- • Hold fast i dine karrieremål
- • 5 tips til at håndtere jobsøgningsstress
- • 8 vigtige lederegenskaber
- • Den perfekte e-mail til travle erhvervsfolk
- • Kropssproget afgør en leders fremtid
- • Derfor skal Twitter være en del af din virksomhedsstrategi
- • Vær bedre til at håndtere stress
- • Få et spændende job i udlandet
- • Hvad er dine svage sider?
- • 3 vigtige egenskaber hos den gode Executive coach
- • Bliv en værdifuld tweeter
- • 4 nøglepersoner til anbefalinger på LinkedIn
- • 8 tips til introverte netværkere
- • Gør dig selv værd at rekruttere på LinkedIn
- • En krise i virksomheden kan skabe muligheder
- • Twitter kan holde dig selv eller dine kunder opdateret
- • Det kan vi lære om ledelse fra Alex Ferguson
- • 5 forskelle på dit CV og din LinkedIn profil
- • Træn dig til bedre testresultater