Send til en ven   Udskriv28/3 2012 kl. 9:12
Send til en ven

Nexus Interim Management var de første i Danmark

Nexus Interim Management formidler ledere og specialister til interim opgaver, når virksomheder blandt andet mangler specialistressourcer, supplement til eksisterende ledelse på projekter eller et strategisk ledelsesværktøj.

Af Amanda Højme Nielsen

Nexus blev stiftet i 2000 og var dermed den første professionelle Interim Management udbyder i Danmark. Virksomheden henvender sig til både til den private og offentlige sektor og hjælper med at løse forskellige interim opgaver, når der er behov for en specifik kompetenceprofil eller konkurrencekraft i en kortere periode fx som følge af orlov eller sygdom.

Interim Management opgaver

De opgaver som Interim Management typisk er med til at løse, er inddelt i tre kategorier: Gap management, Project management og Strategisk ledelsesværktøj.

Den førstnævnte ”lukker hullet”, når der for en kort periode mangler leder- eller specialeressourcer. Ved Project management opgaver kan Interim Management træde til som supplement til den eksisterende ledelse under et projektforløb som fx ISO-projekter, IT-projekter, flytning, generationsskifte m.v. Hvis Interim Management bruges som et strategisk ledelsesværktøj, kan organisationen tilknytte en Interim Manager løbende og efter behov.

Overblik

Det er nemt og overskueligt at finde den information, du søger om Nexus Interim Managements på deres hjemmeside: www.nexus-interim.dk

Du kan bl.a. finde ledige opgaver, nyheder samt specifikke informationer for private, offentlige og interim managers.

JobOgLedelse.dk • Tlf: (+45) 44 44 06 35