


Derfor skal Twitter være en del af din virksomhedsstrategi
Twitter er det nye, hotte netværksevent, du ikke har lyst til at gå glip af. Brug Twitter som en aktiv del i din virksomhedsstrategi.
Af Amanda Højme Nielsen
Twitter kan sammenlignes med et succesfuldt netværksevent, hvor forskellige mennesker konverserer i forskellige dele af et stort lokale. Der bliver diskuteret politik, grinet af jokes og udvekslet ideer. Nogle taler sammen i større grupper og andre på tomandshånd. Folk mingler, møder nye kontakter og udveksler telefonnumre. Alle ved, hvor vigtigt det er at netværke, men ikke alle ved, at Twitter det nye netværksevent, du ikke vil gå glip af.
Twitter kan det hele
Twitter kan det hele – og på mange måder er det langt mere effektivt end et traditionelt netværksmøde. Her kan du skabe den grundlæggende kontakt, deltage i debatter og følge lige præcis dem, du finder relevante for dig. På samme måde som til et netværksevent, bliver der udvekslet meninger, diskuteret ideer, delt jokes og skabt nye relationer på Twitter. Hvor et netværksmøde i den fysiske verden er begrænset til de mennesker, som deltager i mødet, er de sociale medier en ubegrænset kilde til nye netværk og kontakter.
Deltag i mediefesten
Der er dér, du skal være, hvis du vil synliggøre din organisation eller dit brand og være med i mediefesten. Ifølge Benjamin Elberth, digital kommunikatør og rådgiver, er Twitter nemlig med til at ændrer nyhedens anatomi på flere områder. Han kalder Twitter for Danmarks mest magtfulde medie. Det er her journalister og meningsdannerne er, og det er her mediehistorierne skabes. At blive nævnt eller citeret i medierne, kan i høj grad være med til at give pondus til en virksomheds image. Dygtige twitterbrugere styrer selv samtalerne om deres brand og samtidig vinder de vigtig medietid.
Det er på de sociale medier som Twitter, hvor journalister er på jagt efter kilder, informationer og historier til medierne. Det er her du skal være, hvis du vil interagere med og nå ud i medierne. Brug Twitter som et redskab til selv at skabe nyheder, sætte dagsordener og starte samtaler, og bliv en del af det nye hotte netværksevent.
Relaterede nyheder
- • Amino formidler kapital til iværksættere
- • 7 tips til at finde en ny forretningsidé - og få succes med den
- • Twitter - en uudnyttet mulighed for virksomheder
- • De sociale medier bygger bro mellem forbruger og virksomhed
- • Et nyt værktøj til at finde vækstkapital
- • Sociale medier fremmer kreativiteten
- • 6 byggesten til din forretningsplan
- • Råd til før du går i gang med din forretningsplan
- • Inspirerende udenlandske links til opstart eller køb af virksomhed
- • Danske links til opstart eller køb af virksomhed
Seneste nyheder
- • Mini-guide til dit LinkedIn CV
- • 5 ideer til at indlede smalltalk ved netværksarrangementer
- • Google dig selv til en bedre offentlig profil
- • Undgå 3 almindelige fejl på din LinkedIn profil
- • Genkend jobrelateret præstationsangst
- • Skab en personlig LinkedIn rutine
- • Hold fast i dine karrieremål
- • 5 tips til at håndtere jobsøgningsstress
- • 8 vigtige lederegenskaber
- • Den perfekte e-mail til travle erhvervsfolk
- • Kropssproget afgør en leders fremtid
- • Vær bedre til at håndtere stress
- • Få et spændende job i udlandet
- • Hvad er dine svage sider?
- • 3 vigtige egenskaber hos den gode Executive coach
- • Bliv en værdifuld tweeter
- • 4 nøglepersoner til anbefalinger på LinkedIn
- • 8 tips til introverte netværkere
- • Gør dig selv værd at rekruttere på LinkedIn
- • En krise i virksomheden kan skabe muligheder
- • Twitter kan holde dig selv eller dine kunder opdateret
- • Det kan vi lære om ledelse fra Alex Ferguson
- • 5 forskelle på dit CV og din LinkedIn profil
- • Træn dig til bedre testresultater
- • LinkedIn - brug dine muligheder effektivt