7 tips til at finde en ny forretningsidé - og få succes med den
Brian Tracy hitter på best-seller listerne i USA med sin ekspertise i succes, motivation og selvhjælp. Her er 7 af hans tips til, hvordan man finder en ny forretningsidé.
Af Erik Bernskov
Brian Tracy er i USA bedst kendt som forfatter og motiverende speaker, og har skrevet mere end 45 bøger om, hvordan man sætter mål og opnår succes i erhvervslivet. Desuden er han CEO i virksomheden Brian Tracy International, som specialiserer sig i at coache og hjælpe organisationer og individer med at opnå personlige mål.
Jeg opsummerer i det følgende 7 af Brian Tracys tips til hvordan du kan finde på en ny forretningsidé og få succes med den. Enten fordi du har et mål om at begynde som selvstændig eller fordi du allerede er selvstændig og ønsker at udvide din forretning.
Se muligheder tæt på
Tag udgangspunkt i dig selv – se på dine talenter, evner, erfaringer, viden, interesser, baggrund, uddannelse osv. Tænk over din nuværende situation og prøv at finde muligheder, som tager udgangspunkt i din nuværende forretning, karriere, stilling eller serviceområde.
Vend blikket indad
Overvej følgende spørgsmål: Hvilke personlige kvaliteter ligger til grund for dine største succeser i livet indtil nu? Prøv at identificere hvilke evner og kvaliteter, der har bragt dig længst i din karriere, samt hvordan du kan bruge netop disse evner i en ny forretningsplan.
Hvis du allerede har en virksomhed, hvad er så virksomhedens styrker og kvaliteter? Og hvordan kan du bruge disse styrker og kvaliteter til at videreudvikle?
Identificer din entusiasme
Prøv at identificere hvornår og hvordan du er mest entusiastisk omkring noget. Folk har ofte succes, når de gør deres hobby til deres arbejde, netop fordi det er noget de er entusiastiske og begejstrede omkring. Hvis du vil have succes med noget, så gør det, du holder mest af.
Foretag forbedringer
Se efter muligheder for forbedringer, hvad enten det er et produkt eller en service der kan blive bedre. En idé behøver kun være 10 pct. ny og forbedret for at få tilstrækkelig interesse, og det er oftest en hurtigere vej til succes, end når man starter fra bunden.
Benarbejde
Vær forberedt på og villig til at undersøge og researche en masse, før du tager en endelig beslutning og kaster dig ud i et nyt projekt. Det du lærer i den indledende proces, kan spare dig en masse tid i sidste ende.
Hårdt arbejde og ingen genveje
Tro ikke, du kan finde en genvej til succes – en god idé og succes kræver hårdt arbejde og mange timer. Vær villig til at bruge den tid, det kræver.
Succes tager tid
Man siger, at det typisk tager omkring to år for en ny virksomhed at etablere sig og godt fire år før der kommer overskud. Det kan også gå hurtigere, men det vigtige er, at vil man have succes, må man væbne sig med tålmodighed og være vedholdende.
Relaterede nyheder
- • Derfor skal Twitter være en del af din virksomhedsstrategi
- • Amino formidler kapital til iværksættere
- • Twitter - en uudnyttet mulighed for virksomheder
- • De sociale medier bygger bro mellem forbruger og virksomhed
- • Et nyt værktøj til at finde vækstkapital
- • Sociale medier fremmer kreativiteten
- • 6 byggesten til din forretningsplan
- • Råd til før du går i gang med din forretningsplan
- • Inspirerende udenlandske links til opstart eller køb af virksomhed
- • Danske links til opstart eller køb af virksomhed
Seneste nyheder
- • Mini-guide til dit LinkedIn CV
- • 5 ideer til at indlede smalltalk ved netværksarrangementer
- • Google dig selv til en bedre offentlig profil
- • Undgå 3 almindelige fejl på din LinkedIn profil
- • Genkend jobrelateret præstationsangst
- • Skab en personlig LinkedIn rutine
- • Hold fast i dine karrieremål
- • 5 tips til at håndtere jobsøgningsstress
- • 8 vigtige lederegenskaber
- • Den perfekte e-mail til travle erhvervsfolk
- • Kropssproget afgør en leders fremtid
- • Derfor skal Twitter være en del af din virksomhedsstrategi
- • Vær bedre til at håndtere stress
- • Få et spændende job i udlandet
- • Hvad er dine svage sider?
- • 3 vigtige egenskaber hos den gode Executive coach
- • Bliv en værdifuld tweeter
- • 4 nøglepersoner til anbefalinger på LinkedIn
- • 8 tips til introverte netværkere
- • Gør dig selv værd at rekruttere på LinkedIn
- • En krise i virksomheden kan skabe muligheder
- • Twitter kan holde dig selv eller dine kunder opdateret
- • Det kan vi lære om ledelse fra Alex Ferguson
- • 5 forskelle på dit CV og din LinkedIn profil
- • Træn dig til bedre testresultater