Send til en ven   Udskriv15/11 2012 kl. 10:22
Send til en ven

6 vigtige tips til professionel brug af LinkedIn

Det handler om at henvende sig til potentielle kunder og kandidater på en måde, som giver dem lyst til at være en del af dit netværk. Her er 6 konkrete råd til, hvordan du kan bruge LinkedIn til på sigt at give dig nye kunder.

Af Amanda Højme Nielsen

  1. Når du vælger indstillingen ”choose who can see your connections”, skal det kun være dig, der kan se dine følgere. Ellers er det nemt for andre konkurrenter at ”stjæle” dine kunder og kandidater.
  2. Vælg at folk skal kunne se dit navn og kontaktoplysninger, når du har set deres profil. På den måde efterlader du en slags ”visitkort” hver gang, du leder efter nye kunder eller kandidater.
  3. Afsnittet ”summary” på din profil er det vigtigste – det er din virksomheds vindue udadtil, hvor du kan tiltrække den rette opmærksomhed mod din profil og dermed din virksomhed. Inkludér hvem du er og hvad du står for.
  4. Meld dig ind i relevante grupper og deltag i debatter, start din egne diskussioner og biddrag med din ekspertise og viden. På denne måde er du med til at rette opmærksomheden mod dit brand og det, du kan.
  5. Tilføj eller inviter kontakter til din virksomheds LinkedIn profil. Du kan med rette invitere tidligere eller nuværende kunder/klienter.
  6. Når du kontakter nye potentielle kunder/klienter, så brug tiden på at kigge på vedkommendes profil og gør din henvendelse personlig.

Husk, at der trods alt er forskel på en almindelig, personlig profil og en virksomhedsprofil på LinkedIn.

JobOgLedelse.dk • Tlf: (+45) 44 44 06 35